torsdag 25 februari 2010

Evan

Jasmin sprang runt vid centrum som en galning. Hon hade gjort det ett tag nu. Lappen hade hon nu i handen och visade den för en man. Jag behövde inte gå innom hörhåll för att veta att hon frågade om vägen till adressen på pappret. Mannen skakade på huvudet. Jasmin gick fram till nästa person lite längre bort. Det var en äldre kvinna. Jasmin frågade än en gång efter vägen hem till mig. Damen tog pappret i sina händer och försökte tyda vad där stod. Sen tittade hon på Jasmine och började visa vägen med händerna.
Oh, shit!
Snabbt sprang jag till bussen som höll på att åka sin väg och jag trängde mig in mellan alla människor som lukade svett. När bussen börjat åka satte jag mig längst bak och såg i bakfönstret hur Jasmin förgäves sprang efter bussen för att hinna med den. Det var tur att hon inte hann med, för jag behövde komma hem till mig innan hon gjorde det. När hon kommer ska hon få sig en stor överraskning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar