lördag 13 februari 2010

Evan

Hunden bara låg där. Blodig och med ett brutet ben. Vad skulle jag göra med den? Överleva skulle den göra, men jag kunde väll inte bara lämna den där? Jo, nu vet jag! Jag tog fram en liten bit papper jag hade i fickan och en penna.

Hämnd. Var det inte så jag sa? Eller sa jag bara att jag kan komma på värre saker? Ja, här har du det. Förstå att du är dömd till ett öde med mig, för evigt. Jag bara visar dig konsekvenserna om du inte tror mig //E

Jag stoppade lappen i hund-djävelns halsband och stopade ner den i säcken tillsammans med Noami.
Utanför Jasmins trappa la jag hunden med meddelandet och sparkade till den en gång till för att vara säker på att den inte var vaken. Men från den hördes inte ett pip. Sen tog jag den stora svarta säcken med Naomi i och slängde den över axeln och började vandra hemmåt.
Vad skulle hända med henne nu? Ja, det återstår att se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar