fredag 15 januari 2010

Naomi

Vid 17.50 ringer det på dörren, jag springer och ska öppna men Sofia var redan där.
- Hej, ropar jag till Jasmin.
- Hej, säger hon tillbaka. Men hon låter nedstämd.
- Vi går in på mitt rum.
Vi går båda tyst genom lägenheten in till mitt rum.
- Vad är det som har hänt?
- Jo, Fredricks mamma ringde och sa att han är död nu.
- Oj, men hur mår du?
- Bra tror jag, men vad var det din vikarie gjorde här? frågar hon och nu låter hon lite gladare.
- Han skulle prata om mina betyg, jag vet inte varför.
- Okej.
Vi sätter oss på sängen och fortsätter prata i minst en timme innan mamma sa att maten va klar, jag märkte att hon snabbt glömde eller inte visade att hon tänkte på det som hänt. Efter maten satte vi oss på golvet i vardags rummet och kollade på film efter film. Vi såg nog minst 5 filmer och höll på till typ fyra på morgonen när vi båda somnade framför tv:n medans vi kollade på Titanic för andra gången.
När vi vaknade runt ett på dagen åt vi varsin pizzabit som blivigt över till frukost. Jasmin gick hem vig halv tre och då gick jag in på facebook och kollade om något roligt hänt men det ända som va nytt va en vän förfrågan den va från min vikarie. Jag tryckte snabbt bort den och loggade ut. Jag kände mig rastlös och gick in och tog en dusch. En dusch brukar alltid få mig lungn, men inte inte idag. Istället tar jag med Pompo på en promenad.
På väg tillbaka så hör jag ett konstigt ljud bakom mig men när jag ska vända mig om får jag en fruktansvärd huvudvärk och allt blir svart. Det sista jag minns var att Pompo pep till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar