lördag 23 januari 2010

Jasmin

När jag kommer hem går jag och lägger mig. Jag tänker på det som hänt Fredrik och allt är mitt fel. Jag vet inte vad jag ska göra för att inte göra någon illa. Varför ska detta hända mig? Jag bad inte om detta.
Istället för att ligga och tänka går jag upp och sätter på tvn. Pappa är inte hemma så jag sätter på svampbob fyrkant medans jag tuggar i mig en stor påse godis.
När svampbob fyrkant är slut, och jag inte hittar något annat att titta på, så sätter jag på nyheterna.
- Idag körde en stor långtradare in i en buss i en t-korsning utanför haninge centrum. Tretton personer blev svårt skadade och en tjej dog.
En tjej, tänker jag. Men vilken tjej? Det är vad jag vill veta. Jag vet inte varför jag vill veta. Jag bara känner på mig att jag vet vem det är och det är därför som jag ringer polisen.
- Hon heter Juana. Jag drar efter andan. Om du känner henne så får du gärna komma förbi stationen. Säger han. Jag tackar för hjälpen och säger att jag kommer med en gång.
Jag sätter på mig ytterkläder och öppnar dörren men jag hejdar mig när jag ser pompo ligga på uppfarten. Han rör sig inte så jag tror att han är död men när jag springer fram till honom ser jag hur han lyfter på sitt gulliga lilla huvud. Han ligger i en liten pöl av blod och hans baktass är vriden åt fel håll.

1 kommentar: